In vizor

Peste 200 de proprietăți, în calea extinderii la trei benzi a DN 17C pe Dealul Târgului

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitație, pentru circa 500.000 de lei, întocmirea documentațiilor cadastrale și a rapoartelor de evaluare pentru expropierea proprietarilor care au terenuri pe traseul DN 17C între Bistrița și Dumitra.

Contractul va fi derulat prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj și presupune servicii de întocmire documentații cadastrale și rapoarte de evaluare în vederea demarării și finalizării procedurilor de expropriere/transfer a imobilelor proprietate privată/publică, care constituie coridorul de expropriere a lucrării de utilitate publică ”Reabilitare drum național DN 17C km 1+200-9+020”. Este vorba de un număr estimat de 210 de imobile rezultate din evidențele primăriilor și ale OCPI Bistrița, situate pe raza UAT Bistrița și Dumitra, potrivit timponline.ro.

Firmele interesate pot depune oferte până în data de 8 aprilie a.c.

Guvernul a aprobat la sfârșitul anului trecut indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ”Reabilitare drum naţional DN 17C, km 1+200 – km 9+020, judeţul Bistriţa-Năsăud”. Este vorba de tronsonul care începe de la ieșirea din municipiul Bistrița și se termină după intrarea în comuna Dumitra, în total 7,82 km.

Valoarea totală estimată a investiției se ridică la 279.396.000 lei, durata de execuție fiind de maxim doi ani.

Proiectul prevede că se va amenaja o lățime a platformei drumului de minim 9 m. Partea carosabilă va avea 2 x 3,5 m, la care se mai adaugă 1 x 3,5 m – bandă suplimentară pentru vehicule lente sau pentru amenajarea unor sectoare alternative de depășire. Banda suplimentară pentru vehicule lente va fi pe următoarele zone: km 1+200 – km 5+600; km 5+600 – km 5+910; km 7+000 – km 8+700; km 5+910 – km 7+000. Se vor face acostamente – 2 x 1 m, din care pe minim 50 cm de fiecare parte a carosabilului se vor amenaja benzi de încadrare. De asemenea, se vor realiza ziduri de sprijin. Panta profilului transversal în aliniament va fi de 2,5%. La marginea platformei drumului se vor prevedea dispozitive de colectare a apelor și dispozitive pentru siguranța circulației, în funcție de condițiile fiecărui amplasament. Se vor monta dispozitive laterale pentru siguranța circulației (parapeți de siguranță). Se vor amplasa două zone amenajate sub formă de refugiu destinat depanării. Intersecția de la km 1+200 se va ilumina pentru a asigura vizibilitatea pe timp de noapte.

”În prezent drumul existent este asfaltat cu zone aflate în diferite stadii de degradare, având un profil tip mixt, cu lățime variabilă cuprinsă între 7 m și 8 m și structură rutieră care prezintă fisuri și deformațiile (făgașe, denivelări, faianțări etc.) apărute la nivelul carosabilului care au ca principală cauză diminuarea capacității portante la nivelul terenului de fundare, sub efectul cantităților mari de apă care se infiltrează în terasamentul drumului. Au fost identificate fenomene active de alunecare pe suprafețe extinse, care se întind mult în afara zonei drumului, atât pe amonte, cât și pe aval. Traficul rutier intens și mai ales cel greu din ultimii ani au cauzat degradări masive ale sistemului rutier, fiind necesare lucrări de investiții pe acest sector de drum”, explică Executivul necesitatea reabilitării.