Trei soluții are municipalitatea pentru descongestionarea traficului în oraș, una dintre ele fiind modernizarea unor străzi de piatră din cartierele Unirea și Viișoara, soluții alternative pentru a ieși la DN 17, a declarat primarul Ioan Turc în ultima ședință a Consiliului Local.
Primarul a răspuns unei întrebări care i-a fost adresată de consilierul USR Nicolae Pavelean, cel care a vrut să știe ce soluții are municipalitatea pentru a descongestiona traficul în oraș.
”În Unirea, în Viișoara, prin repararea unor străzi de piatră – nu le putem spune de pământ fiindcă au înghițit sute de mii de metri cubi de piatră în acești ani – vom putea crea soluții alternative pentru oamenii din zona respectivă pentru a ieși la DN 17. Avem asemenea soluții, dar modalitatea principală prin care se poate reduce numărul de mașini – cel puțin pentru anumite intervale orare – este realizarea centurii ocolitoare. Eu am pledat pentru acest proiect cât am putut de mult. În 2021, am mers la Ministerul Transporturilor, la CNAIR, am semnat un protocol cu CNAIR astfel încât, după finalizarea studiului de fezabilitate de către această instituție, Primăria Bistrița să preia efortul de realizare a proiectului tehnic și de execuție pentru centura ocolitoare a orașului. Aici, la Primărie, s-a semnat protocolul parafat și de Consiliul Județean, de comuna Budacu de Jos și de comuna Livezile”, a reamintit Ioan Turc, potrivit timponline.ro
De asemenea, edilul a spus că a discutat cu reprezentanții firmei de salubritate despre prezența mașinilor de ridicat gunoiul între anumite ore: ”În viitorul contract – pentru că noi l-am moștenit pe actualul – pe lângă mărirea suprafețelor care urmează să fie curățate de operatorul care va fi în urma licitației – în momentul de față sunt suprafețe care lipsesc nejustificat – vom avea și o reglementare clară cu privire la intervalele orare în care operatorul să nu aibă voie să aglomereze traficul și mai mult. Deocamdată, eu le-am transmis că nu doresc să-i văd în trafic între orele 7 și 8 și 16 și 17”.
A treia modalitate prin care se poate reduce traficul este punerea la punct a unui transport de călători de calitate.
”Avem 10 autobuze electrice, vom mai veni alte 20 care vor face legătura între Bistrița și comuna Livezile. Eu cred că, printr-o înțeleaptă abordare a acestei probleme, putem din acest portofoliu de autobuze să rezolvăm problema legăturii cu Budac și Șieu Măgheruș – până se vor finaliza lucrurile și în privința acestor două proiecte. Cred că transportul pe Linia Verde fiind gratuit, mulți vor renunța la autoturismul personal”, a mai spus Ioan Turc.